Ćwiczenia na wzmocnienie stawów

ćwiczenia na stawy

Stawy zużywają się wraz z wiekiem. Ponadto często dopadają je zwyrodnienia, które mogą wywoływać silny ból i ograniczać ruchomość. Zastanawiasz się jak możesz poprawić ich kondycję? Polecamy odpowiednie ćwiczenia oraz suplementy na stawy.

Jakie ćwiczenia na stawy wybrać?

Dobrze dobrana aktywność fizyczna jest dla stawów zbawienna. Ważne jednak, aby nie była zbyt intensywna i pozwalała się „rozruszać” dokładnie tym partiom ciała, które są źródłem bólu. Świetnym rozwiązaniem w takim wypadku jest trening  z piłką. Pozwala ona wykonywać zestawy ćwiczeń, które nie tylko są proste i przyjemne, ale także skuteczne i można je wykonywać w domu. Najważniejszy jednak jest fakt, że wykorzystując piłkę, można ćwiczyć stawy bez nadmiernego ich obciążania – daje to podobny efekt do ćwiczeń w wodzie.

Dobór zestawu ćwiczeń

Ćwiczenie na staw biodrowy – usiądź na piłce, pamiętając o utrzymaniu prostego kręgosłupa i nie odrywaj stóp od podłogi. Nogi rozstaw na szerokość bioder, a kolana zegnij pod kątem prostym. Ćwiczenie polega na przesuwaniu miednicy delikatnie do przodu i do tyłu w taki sposób, aby górna część ciała pozostała nieruchomo.

ćwiczenia na stawy

Ćwiczenie na staw kolanowy – połóż się plecami na macie, a nogi zgięte w kolanach pod kątem prostym oprzyj piętami na piłce. Powoli przesuwaj piłkę do przodu i do tyły.

Ćwiczenie na staw barkowy – usiądź na piłce w pozycji z ćwiczenia pierwszego. Następnie zegnij rękę w łokciu i przełóż za plecy w taki sposób, aby dosięgnąć łopatki w kierunku od dołu pleców do góry. Podnoś dłoń możliwie jak najwyżej, a następnie opuszczaj do wysokości lędźwi.

Wszystkie ćwiczenia należy powtarzać w trzech seriach po kilkanaście powtórzeń.

Pamiętaj o stretchingu

Po zakończonym treningu zawsze pamiętaj o rozciąganiu! Jego celem jest rozluźnienie mięśni i wyciszenie organizmu, ale również zwiększenie ruchomości stawów. Ćwiczenia je rozgrzewają, dlatego po treningu łatwiej jest zwiększyć zakres ich ruchów.

ćwiczenia na stawy

Suplementy na stawy

Aby wzmocnić stawy warto również stosować odpowiednie suplementy na stawy, które będą idealnym uzupełnieniem ćwiczeń. Polecamy kapsułki NO DOL! Dzięki zawartości wyjątkowego składnika, jakim jest czarci pazur, pomagają w zachowaniu elastyczności i ruchomości stawów. Dodatkowo glukozamina, chondroityna, MSM, mangan i aloes wspomagają naturalne tworzenie się tkanki łącznej i pomagają zachować zdrowie kości. Naturalne suplementy diety znajdziesz w naszym sklepie sklep.dkmedic.pl.